Matlagning

Jag är en sådan som inte följer recept så ofta utan jag häller i och slänger i det som jag själv tycker passar i maten.. Idag tänkte jag uppfinna en egen kyckling soppa

tänkte dela med mig av mitt recept:
ingredienser för 1 person
1 kyckling filé
1/4 Lök
2 msk smör
2 msk mjöl
1/2 tärning fågel buljong
3 dl vatten
1 och 1/2 dl fullkornsris
3 dl grädde
Chili pulver
peppar
salt
aromat
curry




Gör såhär:
Sätt på 2 portioner med fullkornsris och låt det koka under tiden som du gör resten av soppan. Stek en kycklingfilé och lägg den sedan åt sidan för att det ska svalna.. Hacka och stek lök i smöret. Häll sedan på mjöl och rör runt i detta. Häll på grädde,  den halva buljongtärningen och vattnet. rör runt. Häll sedan i detta i en medel stor gryta. Låt detta koka upp och krydda sedan så starkt som du vill ha det.  Låt det koka på svag värme i några minuter, under tiden så hackar du kycklingfilén. Häll i 1 och 1 halv dl ris och den hackade kycklingfilen. låt kycklingen bli varm igen och SERVERA :)

Här kokar soppan!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Mums ser jättegod ut och låter himla smarrig!! :D Önskar att jag också kunde konsten att bara "slänga ihop" recept :)

2010-04-22 @ 08:17:44
URL: http://kalorigris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0