Tillbaka

Ni tror väl inte att jag har glömt er? Nej då det har jag verkligen inte. Jag har varit i Cypern och levt livet. Snart drar jag igång igen. Så glöm inte bort att kika in här ibland!

vikt och mått

sådär ja, en halv timme kvar sen sitter jag i bilen påväg till flygplatsen!

vägde mig i morse. vågen stod på 55,9. det förstår jag. mätte midjan och den visade 65!! tror jag aldrig jag har haft så liten midja! så vad som står på vågen spelar inte så stor roll. måtten är bättre.

nu åker jag!
hadet bra och vi hörs om en vecka.

Ännu sämre uppdatering

HEJ!!
jaa jag lever! Förlåt för min dåliga uppdatering, jag har bara inte haft tid. Men jag har varit rätt duktig med kosten. rätt duktig iallfall. Lite fusk har det blivit. Lite godis och en Cider. Sitter just nu med min frukost. En shake, en kopp hett vatten med citron i och en nektarin. Just nu är det bara frukosten som består av shakes, resten av dagen av mat. Har inte vägt på år och dagar känns det som. Ska jag det imon tänkte jag. så får ni veta hur det ligger till ..

Sen är det en liten sak jag glömt att berättaa...
Imorgon åker jag till Cypern!! Jag och 4 tjejkompisar beger oss dit för en veckas semester. Ska bli grymt kul, fast det innebär dock en veckas dålig uppdatering till. Men det får vi rätta till efteråt. Ska ta massa bilder så ni också får vara med !

Ha en bra dag!

Dålig uppdatering

Hej! har inte haft tillgång till någon dator så det har inte blivit mycket uppdatering här sen i fredags. Tar igen allt imon tänkte jag! ikväll hinner jag inte. Så blir det vägning imon med!

Ha en bra kväll.

Skit start

FAAAN!
Åh vad jag kan bli arg på mig själv. Jag är Sveriges tröttaste morgon människa och jag hatar det verkligen. Idag skulle jag ta bussen hem till mina föräldrar, bussen gick vid 08.05 sen tar den 3 timmar. Bara det att när jag vaknar så har inte klockan ringt.. så då tänkte jag glatt för mig själv " vad duktig jag är som vaknar innan väckar klockan ringer klockan 7" så reser jag mig och kollar klockan som står på 10.36 !!!! jag har alltså försovit mig 3,5 timme och inte ens hört när väckar klockan ringt imorse.

Känns som att hela dagen är förstörd när man har sovit sig, jag minns inte ens senast jag sov till halv 11 senast.
Nu ska jag ta morgon shaken och försöka ta igen lite på denna dagen.

Hoppas ni har haft en bättre morgon än jag ( jag kanske borde fundera på att kontakta en hypnotisör som tar bort min morgontrötthet)

såhär ser jag nog med ut på morgonen.
Brukar ni försova er?

Middag

Det är helt sjukt vad socker sugen man blir när man äter mat... Detta kände jag inte alls av när jag åt shaksen, inte bra alls detta. Ska försöka stå emot. Imorgon kör jag shakes till varje måltid utom middagen.

Såhär såg dagens middag ut:

kyckling med curry, fullkornspasta och grönsaker.

torsdag

Heej! sitter på jobbet och har lunch just nu. då får man passa på att blogga lite. Fram tills på söndag tänkte jag köra med naturdiet igen. Ska dock inte bli så kul att se hur  mycket jag har gått upp nu med tanke på att jag har börjat äta igen. Så det är inget jag längtar till direkt.

nu ska jag åter gå till allt pappersarbete! hörs ikväll.

Onsdag

Förlåt för min dåliga uppdatering de två senaste dagarna, har haft mycket jobb och annat att göra.

Idag började jag min dag vid 7, åt 2 finn crisp med skinka och tomat på. Sedan åkte jag till jobbet vid 9. Jag och några andra gick ut och åt på lunchen. åt fiskpudding med sallad till. hur god som helst! Efter det åkte jag tillbaka till jobbet och jobbade till klockan blev 5. Kvällen har jag spenderat med två kompisar i tylösand, vi har suttit i sanden i tylösand och lyssnat på när Roxette har haft genrep inför sin konsert. mysigt!

Så ska jag sova, upp och jobba tidigt imon. Godnatt!

Min dag i bilder

började dagen vid 07.00, Frukosten blev en nektarin, ett knäckebröd ( utan ngt på) och en halv liter vatten.

Sedan åkte jag till jobbet. från 09.00 till 13.00

Efter det åkte jag hem och lunchade, blev gårdagens rester av kyckling grytan och en halvliter vatten

Sedan gick jag en rond med paolo!

Sedan satt jag i möte i 2,5 timme och efter det blev det middag.
tacos!

nu blir det till att sova, upp och jobba imon. Godnatt :)

Gårdagens middag

Igår ble det fullkornsris, kyckling gryta, gurka och tomat till middag.

Såhär lagar du det:

Hacka en lök. Stek den i en djup stekpanna eller en kastrull. krydda löken med curry så den blir gul. Häll på 2 msk mjöl och rör runt. Häll i 2 dl grädde óch 4 dl mjölk. Låt det koka upp och justera kositensen på såsen så du tycker att den är lagom. Krydda med ännu mer curry, häll även på salt, peppar och aromat. låt det koka lite. Rensa en hel kyckling och häll i allt i grytan/ stekpannan. häll i 1,5 dl cashewnötter. låt det stå lite och servera sedan med fullkornsris eller pasta.

Fel på mailen.

Hänt något konstigt med min mejl som jag la upp igår. så nu får ni en ny, så ni som mejlade mig igår. gör det igen på denna mejladressen:

[email protected]

boktips!

Har ni missat serien gossip girl? isåfall tycker jag att ni ska läsa böckerna, jag är helt galen i dem.

Måndag

Första dagen på jobbet avklarad. suttit med massa kontors arbete hela dagen så ögonen går snart i kors på mig. Har varit på en golfbana och lunchat med chefen, räksallad blev det. mycket gott. Nu ska jag bege mig hemåt och ikväll kommer det en kompis hem till mig och äter middag.
Hörs snart!

Dagen middag

Dagens lite konstiga middag:

Familjen skulle äta varma mackor så jag fick hitta på ngt nyttigt av det. Ja jag vet det ser skit äckligt ut.
Det är sallad och gurka, högen till vänster är tonfiskröra gjort på creme fraiche, tonfisk, salt och peppar. Det till höger är ost, fetaost och skinka. Allt ska ändå blandas i magen så varför inte blanda det på tallriken med.

Nu ska jag kolla på beck och sen sova. Godnatt sunshines.

Mejla mig

Har du något som du vill fråga mig? melja gärna mig då på
min mejladress är: [email protected]

Bloglovin!

Här kan du klicka dig in om du vill följa min blog via bloglovin

bloglovin

Söndag

Idag är det sista dagen på min vecka av semester! Ska spendera dagen med att packa och städa. Har varit hemma hos mina föräldrar hela veckan men imon så åker jag till min underbara lägenhet igen!

När jag vaknade idag så vaknade jag världens träningsvärk, kunde knappt ta mig ur den, jäklar paolo! har ont i hela magen, rumpan och låren.. men det sägs ju att man ska träna bort träningsvärken så nu sa jag träna igen!

Min lilla kisse vet iallafall hur söndagar ska gå till .