Dag 26 Middag

Testade att laga fajitas för första gången idag, hade inget bröd runt utan bara sallad och lite turkisk yoghurt till :)

Ingredienser:

  • 1 röd paprika
  • 1 röd lök
  • 500 g benfritt fläskkött eller kycklingfilé
  • 1 påse fajita flytande kryddmix
  • 8 mjuka tortillas, gärna en smaksatt sort

Tillbehör:

  • sallad
  • gurka
  • tomater
  • yoghurt (10%)

Gör så här:

Strimla paprikan och hacka löken.

Skär köttet i mindre bitar.

Hetta upp en stekpanna på medelhög värme och stek köttet, hälften i taget, så att det får färg. Lägg över på ett fat. Stek lök och paprika några minuter. Lägg tillbaka köttet och häll på kryddmixen. Låt puttra 3-5 minuter. Se till att köttet är genomstekt.

 

Servera med tortillabröd, gurka, sallad, tomater och en klick yoghurt. Just yoghurt till tycker jag är gott eftersom kryddmixen är ganska stark.

 

 

Istället för bröd hade jag: Majs, gurka & tomat.


Kommentarer
Postat av: Mia

tycker om din blogg! keep up with the good work. får bra med information och du bloggar ofta.. själv har jag börjat ordentligt idag, vi hoppas på lite resultat till sommaren iaf!! (Y)

2010-03-01 @ 23:56:05
Postat av: Svar

Vad kul att du tycker om min blogg! :D blir jätte glad av sådana kommentarer! Det kommer säkert att gå jätte bra för dig, lycka till :D

2010-03-02 @ 00:04:12
URL: http://minkampmotvagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0