Dag 33 recept

Eftersom det jag ville ha inte fanns i affären idag så chansar jag lite ikväll ;) ska göra en grönsaksagratäng med kött till :)


Recept för 2 personer:
100 gram feta ost
2 dl grädde
1/4 lök
1/2 morot
1 liten palternacka
5 cocktailtomater
2 vitlöksklyftor
1/2 blomkolshuvud


Såhär gjorde jag:
jag började med att hacka alla grönsakerna som skulle vara i gratängen och la dem i en ungsäker form, jag smulade feta osten i en skål och hällde sedan i grädden och rörde runt. Sedan åkte det också ner i ungformen som jag saltade och pepprade efter smak. sedan pressade jag vitlöken i gratängen och så in i ugnen på 200 grader tills du känner att grönsakerna är mjuka.


såhär blev den, ska smaka nu och se om den blev god :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0