Svenskar är gottegrisar

Vår godis ätande har fördubblats på 30 år, varje svensk äter 17 kilo godis om året!! Svenskarna är alltså de som äter mest godis i världen varje år!

Jag har själv varit en godis gris och köpt godis och chips varje dag, men när jag läste detta så kunde jag inte tro att det var sant, 17 kilo per år? Det är jätte mycket, hur får vi ens plats med allt detta i våra magar.. Det är inte konstigt att det är så många överviktiga i samhället när vi slänger i oss såhär mycket godis!
När jag hade mycket att plugga till innan så brukade jag alltid köpa en påse till mig för att få en kick och kunna hålla igång pluggandet hela kvällen, man åt sen som en belöning..

Vill ni läsa artiklen själva ?
klicka på länken--> Svenskar världens största gottegrisar






create free polls | comment on this

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack så jättemycket för din kommentar!! :D Blev jätteglad! :D

2010-03-18 @ 07:51:23
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hörde också det! Helt sjukt mycket ju. Äter inte godis längre, eftersom jag äter LCHF, men innan dess var det varje dag "/



Kika gärna in på min sida sen så kan du få recepten. Ska göra ett inlägg för varje.



:)



Kram

2010-03-18 @ 17:40:59
URL: http://jagtankerhogt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0